28.10.2021 17:35
1-Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerine sahip, kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli olarak yenileyen, çevreye duyarlı, farklılıklara saygı gösteren, bilgi ve yeteneklerini insanlığın ve ülkenin yararına kullanabilen yaratıcı bireyler yetiştirme.
2- Toplumsal sorumluluk bilinciyle donanmış, ülke çapındaki sorunlara duyarlı, kamu yararını gözeten, eğitim-öğretim, araştırma ve girişimcilik alanlarında etkin bir rol üstlenen, yaşadığı kentin kalkınmasına ve gelişmesine destek olacak hizmetler sunma.
3- Evrensel düzeyde bilime ve sanata katkı sağlayan, etik değerlere saygı gösteren, yenilikçi bir üniversite olma hedefiyle bilgi ve teknoloji üreten, üniversite-toplum-sanayi işbirliğini esas alarak nitelikli eğitim kalitesi ile araştırma ve proje faaliyetleri yürüten disiplinler arası araştırmalar gerçekleştirme.
4- Spor Bilimleri alanının gerektirdiği dış görünüm, tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme.
5- Spor Bilimleri alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme becerisine sahip olma.
6- Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri uygulama ortamına transfer etmek, yerinde etkili şekilde kullanmak ve aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahip olmak.
7- Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaş düzeyleri için egzersiz programlarının hazırlanması ve engellilerde spor eğitimi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak.
8- Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşma ve Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi alanlarıyla ilgili Teknolojileri, ilgili malzeme ve araç-gereci farklı engel grupları yayınlar ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahip olmak.
9- Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaşlardaki engelli bireylerin öğrenme süreçlerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak plan yapmak.
10- Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan sorumluluğu etkili bir şekilde yerine getirebilmek.
11- Alanın mevcut teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik beden eğitimi, spor ve egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark edebilmek ve bu sorunları etik değerlere uygun olarak çözümlemek.
12- Alanın gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına ait sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli çalışma, proje ve organizasyon düzenlemek.