Ara
ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

Program Çıktıları

28.10.2021 17:35

1.Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri uygulama ortamına transfer etmek, yerinde etkili şekilde kullanmak ve  aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahip olmak

2.Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaş düzeyleri için egzersiz programlarının hazırlanması ve engellilerde spor eğitimi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olmak

3.Demokratik, Laik, Türkiye Cumhuriyeti değerlerini benimseyen, Atatürk İlke ve İnkılaplarını bağlı gençler yetiştirmek

4.Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yapacağı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilmek

5.Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşma ve Engellilerde Egzersiz ve Spor Eğitimi alanlarıyla ilgili Teknolojileri, ilgili malzeme ve araç-gereci farklı engel grupları yayınlar ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahip olmak

6.Farklı engel durumundaki bireylerin özelliklerine göre öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerini etkili olarak kullanmak

7.Farklı engel grupları, cinsiyet ve yaşlardaki engelli bireylerin öğrenme süreçlerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak plan yapmak

8.Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek

9.Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili Engelli bireylere yönelik spor eğitimi, egzersiz, ve beden eğitimi öğretimi alanlarındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir

10.Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan sorumluluğu etkili bir şekilde yerine getirebilmek

11.Bir Spor Bilimci, Antrenör, Engellilerde egzersiz ve spor eğitmeni ve Beden Eğitimi Öğretmeni olarak dış görünüm, tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranmak

12.Alanın, okulun ve toplumun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer almaya istekli olmak

13.Milli Eğitim sistemine, mesleğine ve alanına değer vermek

14.Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata, yönetmeliğe ve yasalara uygun davranabilmek

15.Alanın mevcut teorik ve tarihsel bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik beden eğitimi, spor ve egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark edebilmek ve bu sorunları etik değerlere uygun olarak çözümlemek.

16.Alanın gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına ait sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli çalışma, proje ve organizasyon düzenlemek

17.Mesleki ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemlemek ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlamak

Hızlı Erişim